söndag 27 april 2008

skyltdockorna på åhlens.

Vi gick förbi skyltfönstrena vid Åhlens.
Dom har fått nya skyltdockor..

Jag: Kolla!! En tjock skyltdocka!!

sedan kommer jag på mig själv. Skyltdockan är verkligen inte tjock. Den har former. Den ser ut som människor gör. Den är väldigt mycket finare än dom vanliga skyltdockorna. Men jämfört med dom undernärda skyltdockorna som man är vana att se så var första tanken att dockan var tjock..

Några dagar senare går jag förbi igen. Det är många olika skyltdockor. Jag kollar på dem och funderar på vilken skyltdocka som är mest lik mig.. och kommer fram till att den smala vanliga skyltdockan nog är mest lik mig ändå.. och jag tänker att Åhlens borde sälja väldigt mycket bättre på att ha sådanna här skyltdockor. När jag ser alla dom andra skyltdockorna brevid mig så ser jag hur jag ser ut egenligen.. står jag brevid en smal vanlig skyltdocka känns det inte bra alls...jag har ju mycket mer höfter.. å mindre bröst.. å inte alls så där platt mage..Brevid den smala skyltdockan är jag den som är tjock.
Men nu känns det plötsligt jätte bra. Det är okej att ha höfter.. å små bröst.. å va lång.. å ha grova vader.. å va hjulbent.. Det ät det som är det fina,-Inte att se ut som den smalaste skyltdockan.. även om jag ju ändå kom fram till att det var den jag var mest lik...

snurrigt.

Inga kommentarer: